İnternet teknolojilerinin geleneksel medyayı geride bırakarak tüm sektörleri kapsayıcı şekilde büyümesi dijital pazarlamayı öne çıkardı. Ürün ve hizmetlerini daha geniş kitlelerle buluşturmak isteyen pek çok firma dijital dönüşüme ayak uydurdu. Değişimin dışında kalanların ise pazardaki payları küçüldü. Dijital pazarlama danışmanlığı, markaların bu dönüşümde var olabilmeleri için yol gösterici hizmet oldu.

Günümüzde internet kullanıcılarının sayısı her geçen gün artarak büyümeye devam ediyor. Bu sebeple dijital dünya, ticari faaliyetler için giderek daha önemli bir yer haline geliyor. Ancak mobil cihazların yaygınlaşması dijital pazarlama alışkanlıklarında bazı değişimleri de beraberinde getirdi. Pek çok şirket zorlaşan rekabet koşullarında dijital pazarlama danışmanlığı desteği almaya başladı.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nedir?
Dijital danışmanlık veya dijital pazarlama danışmanlığı, markaların internet dünyasındaki bilinirliğini ve etkileşimini arttırmaya yönelik hizmettir. Bu hizmet türü sosyal medya, SEO, SEM, içerik veya e-mail pazarlama gibi çok sayıda alanı kapsar. Bir marka, geleneksel satış yöntemlerini kullanarak sadece yakınlarındaki müşterilere ulaşabilir. Dijital dünyada ise bu sınırlar ortadan kalkmıştır.

Dijital pazarlama danışmanları, gerçekleştirdiği analizler sonucunda doğru hedef kitleye ulaşmanızı sağlar. Ürününüzün veya hizmetinizin hangi yaş grubuna, bölgeye veya ilgi alanlarına hitap ettiğini bulmanıza yardımcı olur. Reklam kampanyalarınızı eldeki verilere dayanarak optimize eder ve daha fazla dönüş elde etmeniz için çalışır. Analiz araçlarını kullanarak dijital pazarlama faaliyetleri hakkında raporlar sunar.

Dijital Pazarlama Danışmanı Neler Yapar?
Modadan siyasete, sağlıktan teknolojiye kadar neredeyse tüm sektörler dijital pazarlamanın gücünden faydalanmaktadır. Özellikle ticaret dünyası için dijitalleşme son derece önemlidir. Rakiplerinin önüne geçmek isteyenler profesyonel destek alarak daha etkili sonuçlar elde edebilir. Bu konudaki en büyük destekçi olan dijital pazarlama danışmanlığının başlıca faaliyetleri şöyledir;

Sektör içi rekabet analizi ve doğru hedef kitlenin tespiti
Markanın sosyal medya hesaplarının optimizasyonu, yönetimi ve reklam stratejilerinin belirlenmesi
Hedef kitlenize yönelik anahtar kelimelerin saptanması ve içerik yönetimi
Google, Yandex, Bing gibi arama motorları için optimizasyon (SEO) işlemlerinin gerçekleştirilmesi
Arama motorları için ücretli reklam kampanyalarının (SEM) oluşturulması
İçerik pazarlama, e-posta pazarlama, yeniden pazarlama gibi dönüşüm faaliyetlerinin hazırlanması
Gerçekleştirilen işlemlerin analizi ve etkileşim ölçeklerinin raporlanması
Dijital medya büyümeye devam edecek ve gelecekte önemi daha fazla yükselecek gibi görünüyor. Ancak uzman olmadan yapılacak çalışmalardan verim almak da pek mümkün değil gibi. Bu sebeple dijital pazarlama danışmanlığı günümüzün en önemli hizmet alanlarından birisi haline geldi.

×