Teknolojik araçların herkes tarafından ulaşılabilir hale geldiği günümüzde, işletmeler için dijital pazarlama bir zorunluluk olmuştur. Rakipler karşısında avantaj kazanmanın ve potansiyel müşteri kitlesine ulaşmanın en etkili yoludur. Ayrıca günümüzde işletmelerin görünür hale gelmesi için mutlaka dijital medya araçlarını kullanması gereklidir. İçeriğimizin devamında “Dijital pazarlama nedir?” ve “Ne değildir?” sorularını yanıtlayacağız.

Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama; dijital mecralar ve elektronik cihazlar üzerinden hedef kitleye ürün ve hizmetlerin ulaştırılmasıdır. Dijital mecra denilince pek çok kişinin aklına işletmenin web siteleri veya sosyal medya sayfaları gelmektedir. Fakat bu kadar basit olmayıp, daha komplike bir çalışma ve araştırma gerektirmektedir. Doğru pazarlama stratejileri oluşturabilmek için tüm araçlara hâkim olunmalıdır.

Dijital Pazarlama Ne Değildir?
Doğrudan posta, panolar, mağazacılık, telefon aramaları, basılı yayınlar ve reklamları içeren geleneksel pazarlamadan kesinlikle farklıdır. Online şekilde gerçekleşmeyen hiçbir teknik dijital pazarlama içerisinde değerlendirilemez. Geleneksel pazarlamaya göre kolay, hızlı, kişiye özel, ölçülebilir, analiz edilebilir, düşük maliyetle yürütülebilir yapıdadır. Ancak tüm online kampanyaları dijital pazarlama içerisinde değerlendirmek, gününü hafife almak olacaktır.

Dijital Pazarlama Araçları Nelerdir?
Başlıca dijital pazarlama araçları; arama motorları, sosyal ağlar, internet siteleri, mobil uygulamalar, e-posta olarak sıralanabilir. Her bir dijital araç kendi içerisinde farklı stratejiler geliştirebileceğiniz ipuçları sunmaktadır. Örneğin; markanıza ait internet sitesinin arama motorlarında görünür hale gelmesi için SEO çalışmalarının yapılması gereklidir. Diğer bir yöntem ise Google Ads (Adwords) aracını kullanmaktır.

Seçmiş olduğunuz araç, izleyecek olduğunuz pazarlama yöntemlerini de etkileyecektir. Hedef kitlenizle işletmeniz arasındaki etkileşimi arttıracak pek çok parametre bulunmaktadır. İnternet sitenizin trafiğini arttırmak için blog içerikleri hazırlayabilir, ücretsiz e-kitaplar sunabilirsiniz. Sosyal ağlar aracılığıyla stratejilerini kurmak isteyenler infografikler veya kısa videolar kullanabilir. Ancak birden fazla aracı birlikte kullanmanız daha faydalı olacaktır.

Dijital Pazarlamanın Önemi Nedir?
Günümüzde cep telefonu, bilgisayar ve tablet gibi araçlar her yaş ve sosyal kesim tarafından kullanılmaktadır. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamanın aksine filtrelemiş olduğunuz hedef kitleye ulaşmanızı sağlar. Böylelikle pazarlama ve reklam harcamalarınızdan maksimum fayda elde etmeniz mümkündür. Sadece ürün ve hizmetlerinizle ilgilenebilecek potansiyeldeki kişilere ulaşmanız, bütçenize de olumlu katkı sağlayacaktır.

Dijital pazarlamanın en önemli avantajlarından birisi tüm araçları işbirliği içerisinde kullanabilme olanağı sunmasıdır. Tüm mecralarda aktif bir şekilde yer alarak işletmenizin görünürlüğünü arttırabilirsiniz. Bir diğer önemi ise rakiplerin hangi araçlarda ne derece etkili olduğunu analiz etmenize olanak sağlamasıdır. Rakip analizi, dijital pazarlamanın başlıca ve en önemli basamaklarından birisidir.

×