Dijital pazarlama faaliyetleriyle haşır neşir olanlar için SEO, SEM ve PPC bir hayli önemli kavramlar. Ayrıca içerik pazarlama, blog, YouTube veya sosyal medya platformları için de oldukça etkili yöntemler. Ancak dijital reklamcılığın popülerleşmesi ile birlikte rekabet artmış durumda. Rakipleri karşısında avantaj kazanmak isteyenler ise organik veya ücretli trafik almayı tercih edebiliyor.

Dijital Dünyada Görünür Olmak
Dijital dünyada görünür olmak şirketler veya markalar için kaçınılmaz zorunluluk haline geldi. Arama motorlarında görünür olmak ve üst sıralarda yer almak için özel çalışmalar yapmak gerekiyor. Bu çalışmalar temelde bir bütün olsalar da çeşitli başlıklar altında değerlendiriliyor. En sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden SEO, SEM ve PPC’ye yakından bakalım.

1-SEO (Search Engine Optimization) Nedir?
Açılımı “Arama Motoru Optimizasyonu” olan SEO, web sitelerinin ücretsiz trafik alması için yapılan işlemler bütünüdür. Arama motorlarının web sitelerinin taranması, dizine eklenmesi ve üst sıralara taşınması için bazı kriterleri vardır. Sitenizin açılış hızı, başlık kullanımı (h1-h2-h3), doğru yapılandırılmış URL’ler gibi çok sayıda ayrıntıya dikkat ederler.

2-SEM (Search Engine Marketing) Nedir?
Açılımı “Arama Motoru Pazarlaması” olan SEM, web sitelerinin ücretli trafik almasını sağlayan dijital pazarlama faaliyetleridir. Markaların doğru hedef kitlelere ulaşmasını sağlayan en etkili yöntemlerden birisidir. SEM genel olarak SEO ve PPC’yi kapsayan bir terimdir. Şirketler SEM yöntemiyle ücretli reklam vererek arama motorlarının sonuç sayfalarında genellikle üstte veya altta görüntülenir.

3-PPC (Pay Per Click) Nedir?
Açılımı “Tıklama Başı Maliyet” olan PPC, reklamların yalnızca tıklama gerçekleştiğinde ücretlendirilmesini sağlayan dijital pazarlama modelidir. Arama motorları, sosyal medyalar veya YouTube gibi platformlar için oldukça popüler hale gelmiştir. Reklam kullanıcılar tarafından görüntülendiğinde herhangi bir ücret kesilmez. Görüntülenen reklam ile kullanıcı etkileşime girdiğinde yani tıklama gerçekleştiğinde ücretlendirme yapılan reklam türüdür.

SEO, SEM ve PPC Arasındaki Farklar Nelerdir?
SEO, SEM ve PPC arama motoru pazarlamasının ortak bileşenleri olmasına rağmen temelde birbirlerinden tamamen farklılardır. SEO, ücretsiz ve organik trafik çekmeyi hedeflediği için SEM ve PPC yöntemlerinden ayrılır.

SEO ve PPC’yi içeren SEM, ücretli arama motoru reklamcılığının genel tanımlamasıdır. SEM’in PPC, SMM, CPM gibi pek çok alt bileşeni vardır. PPC ise SEM’in diğer alt bileşenlerinden farklı olarak reklamların sadece tıklama aldığında ücretlendirilmesini ifade eder.

×