Yeni bir firma kuracak veya marka oluşturacak girişimciler için branding çalışması oldukça önemli. Hedef kitlenin ilgisini çekebilmek ve akılda kalıcılık için dikkat edilmesi gereken pek çok husus var. Bunun için markanızın veya firmanızın ismine karar vermek ilk sırada yer alıyor. Ancak markalaşma çalışması sadece yaratıcı bir isim bulmakla kalmıyor.

İnternet kullanımının yaygınlaşması kurumsal kimlik yaratım süreçlerini de etkiledi. Markaların dijital dünyadaki varlığı büyük ölçüde web siteleri ile uyumlu olmasına bağlı. İyi bir marka adı seçilse bile aynı karakterlerde alan adı bulmak artık kolay değil. Bu nedenle branding çalışması yaparken birçok parametreyi birlikte düşünmek gereklidir.

Branding Nedir?
Markalama anlamına gelen branding, yeni kurulacak bir firmanın diğerlerinden ayırt edilmesini sağlayan çalışmalar sistemidir. Ürün ve hizmetleri etkili şekilde pazarlama üzerine kurulu planlı stratejilerdir. Marka ve alan adı seçimi, web sitesi ve logo tasarımı gibi parçaların uyumlu şekilde bütünleşmesidir. Ayrıca marka renkleri, slogan, kartvizit gibi pek çok şekilde detaylandırılabilir.

Branding Neden Önemlidir?
İnternet üzerinden satış yapan firmalar için dikkat çekici, güvenilir, iyi kurgulanmış branding çalışması avantaj sağlayacaktır. Pek çok kullanıcı bir siteyi ziyaret ettikten kısa süre sonra hiçbir işlem yapmadan ayrılır. Özellikle marka bilinirliğini henüz yakalayamamış olan firmalar dezavantajlı durumdadır. Ancak etkili bir kimlik oluşturarak sektördeki güçlü rakipler ile mücadele edebilmek mümkündür.

Güvenilir ve tutarlı bir branding, zamanla kendi müşteri kitlenizi oluşturmanıza yardımcı olur. Böylelikle firmanız veya işletmeniz daha hızlı büyüyecek ve avantaj elde etmenizi sağlayacaktır. Ayrıca kim olduğunuza karar vermek belirli bir çizgiye sahip olduğunuzu gösterir.

Branding Çalışması Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Branding çalışması yaparken ürün ve hizmetlerinizi, pazar yerini, rakiplerinizi ve hedef kitlenizi belirlemeniz gerekmektedir. Akılda kalıcı, etkili, kolay telaffuz edilen bir marka ismi belirlemelisiniz. Marka ismi seçimi yaparken alan adı kontrolü mutlaka yapılmalıdır. Seçtiğiniz marka ismini içeren alan adının başkası tarafından kullanılıyor olması işleri zorlaştıracaktır.

Çizginizi belirlerken kişiselleştirilmiş bir renk seçimi yapmanız müşterilerinizin sizi kolay hatırlamasını sağlar. Uyumlu bir web sitesi, banner ve logo tasarımları ile daha olumlu bir algı yaratabilirsiniz. Vizyonunuz ve misyonunuz doğrultusunda bir slogan belirlemek markanızın değerini arttıracaktır. Günümüzde her ne kadar rakipler arasından sıyrılmak güçleşse de branding stratejiler ile öne geçebilirsiniz.

×